Tarım ve Orman Bakanlığı, kene ve kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele amacıyla 51 bin keklik ve sülünü doğaya salmaya hazırlanıyor.
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, kene ve kahverengi kokarca ile yürütülen biyolojik mücadele kapsamında bu yıl toplam 51 bin keklik ve sülünün doğaya bırakılacağını duyurdu. Çalışmalar, 62 ildeki 156 farklı noktada yürütülecek operasyonlarla gerçekleştirilecek.
Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen proje ile ekolojik dengenin yeniden güçlendirilmesi hedefleniyor. Bakan Yumaklı, 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülünün doğaya kazandırılacağını belirterek, kekliklerin kene ile mücadelede, sülünlerin ise tarım zararlısı kahverengi kokarca ile mücadelede etkin rol oynayacağını ifade etti.
Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep, Malatya, Samsun, İstanbul ve Gümüşhane’deki üretim istasyonlarında yetiştirilen hayvanlar için titiz habitat analizleri yapıldı. Son on yıllık süreçte 1 milyon kanatlı yaban hayvanını doğayla buluşturduklarını vurgulayan Yumaklı, salım yapılan bölgelerin popülasyonun korunması amacıyla 3 yıl süreyle ava kapatıldığını açıkladı.
Yorum Yap