Tarım ve Orman Bakanlığı, kene ve kahverengi kokarca ile biyolojik mücadele için 62 ilde 51 bin keklik ve sülünü doğaya salacak.
Tarım ve Orman Bakanlığı, biyolojik mücadele kapsamında bu yıl toplam 51 bin kanatlı hayvanı doğaya salmaya hazırlanıyor. Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen çalışma ile 39 bin 250 keklik ve 11 bin 750 sülün, 62 ildeki 156 farklı bölgede doğaya bırakılacak.
Bakan İbrahim Yumaklı, salınan türlerin kene ve kahverengi kokarca gibi zararlılarla mücadelede etkin rol oynadığını belirtti. Keklikler salım öncesinde kene tutulumuna karşı özel olarak ilaçlanırken, sülünler özellikle Karadeniz Bölgesi’nde tarım zararlısı kahverengi kokarcaya karşı kullanılacak. Çalışmalar kapsamında Afyonkarahisar, Kahramanmaraş, Yozgat, Gaziantep, Malatya, Samsun, İstanbul ve Gümüşhane’deki istasyonlarda üretim yapılıyor.
Yaban hayatını desteklemek amacıyla seçilen bölgeler, ekolojik uygunluk ve besin kaynakları gibi kriterlere göre belirlendi. Bakanlık, yaban hayvanlarının korunması ve popülasyonun güçlenmesi için salım gerçekleştirilen tüm alanların 3 yıl süreyle ava kapatıldığını duyurdu. Son on yılda toplam 1 milyon kanatlıyı doğaya kazandıran Bakanlık, 2025 yılı hedefleri doğrultusunda teknik analizlerini tamamladı.
Yorum Yap