Türkiye ve Kırgızistan arasında kentsel planlama ve şehircilik alanında iş birliği anlaşması imzalandı.
Türkiye ve Kırgızistan, şehircilik ve kentsel planlama süreçlerini kapsayan stratejik bir iş birliği protokolüne imza attı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ev sahipliğinde gerçekleşen törende, iki ülke arasında Kırgızistan ile Kentsel Planlama Alanında İş Birliğine İlişkin Anlaşma yürürlüğe girdi.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kırgızistan Mimarlık, İnşaat ve Konut Hizmetleri Bakanı Nurdan Oruntayev ve beraberindeki heyeti makamında ağırladı. Görüşme kapsamında taraflar, iki ülkenin şehircilik vizyonuna katkı sağlayacak bilgi ve tecrübe paylaşımı konusunda mutabakata vardı.
Bakan Kurum, imzalanan anlaşmanın Türk müteahhitlik ve müşavirlik sektörünün bölgedeki etkinliğini artıracağını belirtti. İki kardeş ülke arasındaki stratejik ortaklığı güçlendirmesi beklenen bu mutabakat, güvenli ve yaşanabilir şehirlerin inşası noktasında ortak adımlar atılmasını hedefliyor.
Yorum Yap