İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, kentteki tüm öğrencilerin kodlama eğitimi alacağını duyurdu. Özel eğitim ve mesleki eğitimde ise yeni hedefler açıklandı.
İzmir Valisi Dr. Süleyman Elban, İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi ve Milli Eğitim Bakan Danışmanı Arzu Günaydın ile düzenlediği toplantıda kentin eğitim vizyonuna dair önemli açıklamalarda bulundu. Devlet bütçesinden eğitime ayrılan payın en yüksek seviyede olduğunu belirten Vali Elban, 2024 yılı sonuna kadar İzmir’deki yaklaşık 850 bin öğrencinin tamamına kodlama eğitimi verilmesinin hedeflendiğini duyurdu.
Vali Elban, son sekiz aydır yürütülen çalışmalar kapsamında öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kod okuryazarı haline geldiğini ifade etti. İzmir’de gerçekleştirilen kodlama şenliklerinin yoğun ilgi gördüğünü belirten Elban, eğitimin devletin birinci önceliği olduğunu vurguladı. Ayrıca il genelindeki okulların fiziki şartlarının iyileştirilmesine yönelik çalışmaların kesintisiz sürdüğü belirtildi.
İl Milli Eğitim Müdürü Dr. Ömer Yahşi, kentte özel eğitim bekleyen hiçbir öğrencinin bulunmadığını ve bu öğrencilerin evlerinden servislerle alınarak tüm ihtiyaçlarının karşılandığını açıkladı. Mesleki eğitime de değinen Yahşi, meslek liselerindeki öğrenci oranının %60 seviyesine çıkarılacağını ve bu yıl 12 okulda ortaokul bölümü açılacağını duyurdu. Öte yandan, İzmir’deki tüm okulların depreme karşı dayanıklı hale getirildiği bilgisi paylaşıldı.
Milli Eğitim Bakan Danışmanı Arzu Günaydın ise güncellenen müfredatın temelini açıkladı. İnsanı merkezine alan yeni modelin; kalp, ruh, zihin ve beden bütünlüğünü esas aldığını belirten Günaydın, bilginin yanı sıra sosyal ve duygusal becerilerin gelişimine odaklanıldığını ifade etti.
Yorum Yap