İzmir’de düzenlenen ROBOKOD Şenliği’nde 1079 öğrenci 600 teknolojik projesini sergiledi. Hedef 850 bin öğrenciyi dijital okuryazar yapmak.
İzmir’de düzenlenen ROBOKOD Bilişim ve Kodlama Şenliği‘nde, robotik kodlama eğitimi alan öğrenciler tarafından geliştirilen 600 farklı proje görücüye çıktı. Halkapınar Spor Salonu’nda gerçekleştirilen etkinlikte, 1079 öğrencinin imzasını taşıyan tasarımlar teknoloji meraklılarıyla buluştu.
İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Valilik iş birliğiyle yürütülen çalışma kapsamında, bugüne kadar kent genelinde 7 bin 708 öğrenci robotik kodlama eğitimi aldı. İzmir Valisi Süleyman Elban, projenin 8 ay önce başlatıldığını belirterek, hedeflerinin yıl sonuna kadar 850 bin öğrencinin tamamını dijital okuryazarlık eğitimiyle buluşturmak olduğunu açıkladı.
Şenlikte sağlık, tarım ve çevre gibi çeşitli alanlarda geliştirilen yenilikçi ürünler sergilendi. İzmir’in teknolojinin merkezi haline gelmesi için insan kaynağına yatırım yaptıklarını vurgulayan Vali Elban, gençlerin teknolojiye olan ilgisinin memnuniyet verici olduğunu ifade etti. İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi ise sergilenen projelerin, öğretmenler ve öğrencilerin kolektif başarısının bir sonucu olduğunu dile getirdi. Yaklaşık 10 bin kişinin katılım gösterdiği etkinlikte, kodlama atölyeleri ve yarışmalarla öğrenciler inovasyon dolu bir gün geçirdi.
Yorum Yap