Bakan Bayraktar, 20 bin megavatlık nükleer hedefi doğrultusunda Romanya’daki Cernavoda Santrali’nde teknoloji incelemeleri gerçekleştirdi.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Romanya’nın Köstence şehrindeki Cernavoda Nükleer Güç Santrali’ni ziyaret ederek tesiste kullanılan CANDU reaktör teknolojisini yerinde inceledi. Türkiye’nin 2050 yılına kadar 20 bin megavatlık nükleer kapasiteye ulaşma hedefini yineleyen Bayraktar, enerji arz güvenliği ve 2053 net sıfır emisyon vizyonu için nükleer enerjinin stratejik bir zorunluluk olduğunu vurguladı.
Akkuyu’daki dört reaktörün inşa sürecinin devam ettiğini hatırlatan Bakan Bayraktar, Sinop ve Trakya’da planlanan yeni santraller ile küçük modüler reaktörler üzerinde çalışmaların sürdüğünü belirtti. Türkiye’nin teknoloji seçimi konusunda Çin, Güney Kore ve Kanada ile yoğun müzakereler yürüttüğünü ifade eden Bayraktar, rekabetçi fiyat, yüksek güvenlik ve yerlileşme oranının öncelikli kriterler olduğunu dile getirdi. Bu kapsamda Kanadalı yetkililerin, Türk tedarikçilerle önümüzdeki aylarda bir araya geleceği açıklandı.
Romanya ziyareti kapsamında Köstence’de iş insanları ve soydaşlarla bir araya gelen Bakan Bayraktar’a, Türkiye’nin Bükreş Büyükelçisi Özgür Kıvanç Altan ve Köstence Başkonsolosu Asiye Derya Dingiltepe eşlik etti. Bayraktar, Romanya’daki Türk toplumunun ülke ekonomisine katkılarına dikkat çekerek, devletin her alanda soydaşların yanında olduğunu ifade etti.
Yorum Yap