Türkiye ve Almanya, enerji iş birliğini kritik mineralleri de kapsayacak şekilde genişletti. Yeni ortaklık ve yatırım hedefleri Ankara’da imzalandı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, 7. Türk-Alman Enerji Forumu kapsamında iki ülke arasındaki iş birliğinin kapsamının genişletildiğini duyurdu. Başkent Ankara’da gerçekleştirilen forumda, Türk-Alman Enerji Ortaklığı, kritik minerallerin stratejik önemine vurgu yapılarak Türk-Alman Enerji ve Mineraller Ortaklığı ismini aldı.
Bakan Bayraktar, enerji dönüşüm teknolojilerinin temelini oluşturan nadir toprak elementleri ve kritik minerallerin tedarik zincirindeki hayati rolüne dikkat çekti. Türkiye’nin bu alanda güvenilir bir ortak olmaya hazır olduğunu belirten Bayraktar, 2035 yılına kadar enerji dönüşümü için 80 milyar doların üzerinde yatırım öngördüklerini ifade etti. Ayrıca, enerji verimliliği projeleri için 2030’a kadar 20 milyar dolar düzeyinde bir yatırım planlandığı kaydedildi.
Foruma katılan Almanya Ekonomi ve Enerji Bakanı Katherina Reiche, Türkiye’nin Avrupa’nın enerji arz güvenliğindeki stratejik konumunu vurguladı. Etkinlik kapsamında Türk ve Alman şirketleri arasında rüzgâr enerjisi bileşenlerinin yerli üretimi, sanayide karbonsuzlaşma ve inovasyon odaklı 3 ayrı mutabakat zaptı imzalandı. Enerji sektöründeki üst düzey yöneticilerin katıldığı yuvarlak masa toplantılarıyla iki ülke arasındaki ticari ve teknik iş birliğinin derinleştirilmesi hedefleniyor.
Yorum Yap